جلوگیری از حوادث جرثقیل

جلوگیری از حوادث جرثقیل

جلوگیری از حوادث جرثقیل

سوانح جرثقیل تاثیر مخربی بر انبارها می گذارد و بیش از آنچه که شما فکرش را می کنید اتفاق می افتند. در ایالات متحده آمریکا، هرساله چیزی نزدیک به 97000 سانحه مربوط به جرثقیل وجود دارد که 100 مورد آن کشنده است. اینکه یک حادثه منجر به آسیب یک کارگر یا ازبین رفتن محصول می شود، همیشه ایمنی را مورد توجه قرار می دهد. هر انبار باید با توانمندسازی و آموزش کارکنان خود در زمینه عملکرد صحیح اصول و قواعد، نسبت به جلوگیری از سوانح جرثقیل اقدام کند.

جلوگیری از حوادث جرثقیل

     جک پالت اصفهان در این مقاله پنج روش برای جلوگیری از حوادث جرثقیل و ارتقا ایمنی انبارها را ارائه کرده است:

  1. به آموزش بپردازید. شرکت های OSHA باید برنامه ی آموزش ایمنی را برای همه ی اپراتور های جرثقیل در نظر بگیرند، اما دادن آموزش ها به کلیه کارکنان شاغلی که در مجاورت جرثقیل ها هستند به نفع تجارت است. تخمین زده می شود که میانگین حدود 705 سانحه ی جرثقیل را با آموزش صحیح میتوان جلوگیری کرد. اولویت ایمنی سازی در تقویت و تامین کارکنان است. نقطه آغاز، اجرای یک آموزش ساختاری برای همه کارکنان در مورد ایمنی جرثقیل است. برگزاری دوره آموزشی یک بار در سال، علاوه بر آموزش کارکنان جدید، همه افراد را در یک سطح نگه می دارد.
  2. انبار تمیز و سازمان یافته داشته باشید. یک انبار تمیز و منظم اساس و پایه داشتن انباری ایمن است. انسداد مسیرها نه تنها مانع کارایی می شود بلکه رانندگان را برای جلوگیری از آوار شدن موانع مجبور به انجام حرکات ناگهانی و غیر قابل پیشبینی می کند. این امر به طور جدی می تواند منجر به حادثه شود. مسیر های پاک، عاری از محصول، زباله و یا سایر موانع باید همیشه حفظ شوند. علاوه بر این، به اطراف انبار خود نگاه کنید تا از روشنایی تمامی مناطق اطمینان حاصل شود. گستره ی دید، در کنار راننده جرثقیل و عابرین پیاده، برای کار ایمن بسیار مهم است، بنابراین مطمئن شوید که لامپ های کم نور تعویض شده و همه مناطق روشنایی خوبی دارند.
  3. ساز و کار های ایمنی را تقویت کنید. طراحی انبار بوسیله ی تلفیق تجهیزاتی که باعث افزایش دید و ارتباط می شود تا ایمنی را در کانون توجه خود قرار دهد. به عنوان مثال، چراغ های ایمنی آبی را در قسمت جلو و عقب جرثقیل نصب کنید تا عابرین پیاده نشانه واضحی را از جرثقیل در حال نزدیک شدن مشاهده کنند. برای بهتر شدن دید، آینه ها را در گوشه های راهرو قرار دهید. در صورت امکان، راهروها و مسیرها باید به اندازه کافی پهن و گسترده باشند تا با خیال راحت افراد پیاده و جرثقیل ها را در خود جای دهد.
  4. به کارگیری جرثقیل هایی که به خوبی کار می کنند. بازرسی های ایمنی روزانه از جرثقیل باید قبل از شروع شیفت کاری راننده انجام شود. راننده باید نشتی ها (سوخت، روغن هیدرولیک، روغن موتور، آب رادیاتور) را بررسی کند، از باد لاستیک ها اطمینان حاصل کند و طرزکار چنگک، شیلنگ هیدرولیکی و تسمه های موتور را مورد بررسی قرار دهد. در صورت یافتن هرگونه مشکل، مکانیک واجد شرایط باید قبل از شروع کار جرثقیل، آن را اصلاح کند
  5. روش های بارگیری و تخلیه بار را رعایت کنید. بارهای سنگین یا سبک، سرعت زیاد، یک بارانداز ناپایدار می تواند در سوانح جرثقیل سقفی نقش داشته باشد. این شرایط می تواند منجربه واژگونی جرثقیل شود که یک سانحه ی بسیار شایع است. حداکثر سرعت را برای کار جرثقیل در سراسر انبار رعایت کنید و مطمئن شوید که رانندگان احتیاط لازم را در حوالی منطقه بارگیری به جا آورند. در صورت امکان باید کفه های بارگیری به طور یکسان جمع کرده و کل وزن و ارتفاع انباشته شده در ساخت کفه های بار باید در نظر گرفته شود.

سخن پایانی

شرکت صنعت ماشین با بیش از 10 سال سابقه افتخار فروش محصولات دیگری از جمله  جک پالت، جرثقیل سقفی، لیفتراک،خرید استاکر، بالابر ثابت، سازه جرثقیل سقفی ، بالابر نفری ، بالابرتعویض روغن، اجاره لیفتراک، لیفتراک دستی، تعمیر لیفتراک، استاکر با بهترین کیفیت برای مشتریان خود دارد.