تاریخچه اتحادیه های پالت های حمل و نقل

تاریخچه اتحادیه های پالت های حمل و نقل

تاریخچه اتحادیه های پالت های حمل و نقل

بیش از ۹۰ درصد بازار پالت هنوز هم تحت اختیار پالت های چوبی است و عدم شناخت درست  پالت های پلاستیکی و ارزش آن ها باعث شده تا بسیاری از افراد به آسانی از پالت های پلاستیکی به عنوان تازه وارد در بازار یاد کنند. حقیقت این است، این نوآوری حدود ۵۰ سال است که در حال تولید است و به منظور رسیدن به ارزش بالاتر نسبت به گذشته برای مصرف کنندگان پالت در حال پیشرفت است.
تاریخچه اتحادیه های پالت های حمل و نقل

این که در چه زمانی برای اولین بار تولید پالت صورت گرفت به درستی ثبت نشده است. پالت های پلاستیکی دقیقاً در اواسط دهه ۱۹۶۰ تولید شده بودند، همان گونه که اختراعات روز، ثبت شده و شواهد آن در نشریات تجاری و بازرگانی آن دوره مشهود است. برای مثال در سال ۱۹۶۴ مجله Modern Materials handling, به پالت های پلاستیکی مقاوم فایبرگلاس اشاره کرده است.

براساس اطلاعات  گفته شده هاریستون پولند از PDQ Plastics, تولید کننده پالت های پلاستیکی در نیوجرسی اعلام کرده است که در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم در ابتدا کارخانجات پلاستیک کوچک آنها را ساخته بودند. یکی از آن کارخانجات اولیه پلاستیک صنایع رابینسون بود که در سال ۱۹۴۷ راه اندازی شد. تا دهه ۱۹۵۰ رابینسون در حال ساخت محصولات حرارت دیده مانند آستر درب یخچال و فریزر بود. طبق وب‌سایت کارخانه، این کارخانه در دهه ۱۹۶۰ پالت های پلاستیکی را بوسیله قالب گیری تزریقی تولید می‌کرد.

ثبت اختراعات از اوایل دهه ۱۹۶۰ رویکرد قابل انعطافی را اتخاذ کرد این امر نشانگر این است که پالت ها را می توان از ورقه های پلاستیکی و سایر مواد تولید کرد. در حالیکه تمامی اختراعات روی پلاستیک به عنوان ماده اولیه ساخت پالت ها متمرکز بود، تولید پالت های پلاستیکی در نیمه دوم دهه ۱۹۶۰ شروع می شد. اختراعات برای پالت های پلاستیکی در این زمان پدیدار شدند که می‌توانستند از طریق قالب گیری دمشی و همچنین فرایندهای قالب گیری تزریقی تولید شوند.

ورود اولیه تولید کننده پالت های پلاستیکی نیوجرسی PDQ Plastics, به بازار پالت با مذاکره آغاز شد.

Leo nathans بنیان گذار PDQ, طی فراخوان فروش سال ۱۹۶۹ توسط خریدار جنرال موتورز بیان کرده بود که مربوط به شکل بسته‌بندی بود.

Nathans پالت ۴ در ۱۴۸ اینچی (super D) را عرضه کرد که در دهه ۱۹۷۰ به مرحله تولید رسید.  طبق گفته PDQ Plastics  بیانات او صدق می‌کند. خریدار جنرال موتورز Super D را آزمایش کرد و ثابت شد که از دوام بیشتری نسبت به دیگر پالت های پلاستیکی موجود در بازار برخوردار است.

تولید کنندگان پالت پلاستیکی در این دوره از روشهای متعدد تولید از جمله قالب گیری فشرده، فرم دهی حرارتی، قالب گیری چرخشی و قالبگیری فوم ساختاری استفاده کردند. علاوه برPDQ Plastics, یکی دیگر از داوطلبان اولیه شرکت مهندسی پلیمر ها (EPC) مورا، مینه سوتا بود که گفته می شود در اواخر دهه ۱۹۶۰ پالت های فوم ساختاری تولید کرده است. در اوایل دهه ۱۹۷۰ تعداد زیادی از داوطلبان در تولید پالت پلاستیکی نقش داشتند.

ترمودینامیک Armin تولید پالت های پلاستیکی را به وسیله قالب‌گیری چرخشی در سال ۱۹۷۲ در Broken Arrow, کارخانه Oklahoma آغاز کرد. در همان سال کارخانه Menasha (ORBIS) در ابتدا با عرضه پالت پلاستیک Convoy, وارد بازار پالت پلاستیکی شد. یکی دیگر از تولید کنندگان اولیه پالت فوم ساختاری، پلاستیک Horizon از Couburg, انتاریو، کانادا بود. عملکرد های اولیه آن شامل پردازش صنعت خودرو، مواد غذایی و دارویی بود.

البته در دهه های اخیرهمچنان تحولات طیف وسیعی از عملکرد ها و ارزش بدست آمده توسط پالت های پلاستیکی در چنین مناطقی تداوم دارد که شامل افزایش سختی، استحکام و دوام، کاهش وزن، ترکیبات طراح، کاربرد بهتر مواد، تجهیزات مشترک، ملاحظات ایمنی مواد غذایی و سایر ویژگی ها میشود.

Packaging Revolution دائما از تعهد مداوم برای بهبود محصول و روند کار خبر می دهد. چنین تغییراتی حداقل تا حدودی ناشی از تقاضاهای یک محیط در حال تغییر است. چیزی که با کنترل شکل گیری طراحی و خدمات پالت پلاستیکی، در سالهای آینده ادامه خواهد یافت. برای کسب اطلاع بیشتر با جک پالت اصفهان تماس حال بفرمایید.

سخن پایانی

شرکت صنعت ماشین با بیش از 10 سال سابقه افتخار فروش محصولات دیگری از جمله  جک پالت، جرثقیل سقفی، لیفتراک،خرید استاکر، بالابر ثابت، سازه جرثقیل سقفی ، بالابر نفری ، بالابرتعویض روغن، اجاره لیفتراک، لیفتراک دستی، تعمیر لیفتراک، استاکر با بهترین کیفیت برای مشتریان خود دارد.