بالابر نفری

بالابر نفری

بالابر نفری چیست؟

در هنگام خرید بالابر باید دانست که بالابر نفری چیست؟ به وسیله ‌ای اطلاق می‌شود که از آن برای دسترسی افراد به قسمت‌هایی که امکان دست یافتن به آن‌ها وجود ندارد استفاده می‌شود. این ابزارها به صورت موقتی و با حفظ تعادل و ثبات سبب تسهیل در انجام اموری نظیر تعمیر، بازسازی، زیباسازی، نگهداری و ساخت و ساز می‌شوند. با توجه به کارایی بالابر از ابزاری همچون پریز برق، شیلنگ کمپرس باد جهت بهره‌برداری از آن‌ها استفاده شده است.

مزایای رقابتی:
۱- گارانتی محصول در محل
۲- امکان فروش به صورت نقد و اقساط

انواع بالابر نفری چیست؟

بالابر انواع مختلفی دارند. پس از پاسخ دادن به این سوال که بالابر نفری چیست؟ در ادامه به بررسی برخی از انواع آن می‌پردازیم.

 آکاردئونی یا قیچی:

بالابرهای قیچی در حالت معمولی امکان دسترسی به ارتفاع تا حداکثر 3 متر را جهت تعمیرات، نصب، بازسازی، رنگ آمیزی، بازرسی و … فراهم می‌آورند. برخی از شرکت‌های بزرگ دارای بالابرهایی هستند که تا ارتفاع 32 متر را پشتیبانی می‌کنند. سطح گسترده سکو و ظرفیت بالای (گاهی تا 6 نفر) بالابرقیچی سبب شده تا در بین بالابرها مورد استقبال قرار بگیرند.

ابعاد و قابلیت حرکتی این دسته از بالابرها متفاوت است. که این دو عامل بر اساس ارتفاع مورد نظر انتخاب می‌شوند. بالابر قیچی به دو دسته بالابر خودکششی و آکاردئونی سیار تقسیم می‌شوند.

برخی از بالابرهای خودکششی نیازی به استفاده از جک ‌های تثبیت کننده ندارند و می‌توانند در ارتفاع حرکت کنند. برخی از بالابرهای خودکششی می‌توانند در محل‌های صعب العبور حرکت کنند.

بالابرهای آکاردئونی در دو نوع دستی و ضدانفجار ساخته می‌شوند. این دسته از بالابر نفری برای مکان‌های که احتمال انفجار و آتش سوزی وجود دارد بسیار مناسب هستند. موتورهای استفاده شده در این بالابرها عمدتا الکتریکی، دیزلی و یا بنزینی هستند.

انرژی بالابر نفری الکتریکی به وسیله برق تک فاز شهری یا باتری، بنزین و گازوئیل تامین می‌شود. اگر امنیت بالابر ها را با یکدیگر مقایسه کنیم می‌توان به این نتیجه رسید که امنیت بالابر نفری آکاردئونی از دیگر بالابرهای نفر بیشتر است. از لحاظ قیمت بالابرهای متحرک قیمت پایین‌تری نسبت به دسته بالابر خودکششی دارند.

بالابر نفری

بالابر نفری

 ستونی:

بالابر نفری ستونی به دو دسته بالابر ستونی ریلی و ستونی عمود بر تقسیم می‌شوند.

1- بالابر نفری ستونی ریلی: این بالابرها نسبت به بالابر آکاردئونی سبک و قابل حمل‌ تر است. علت وزن پایین آن استفاده از آلومینیوم در ساختار بالابر است. جنس ریل‌ها آلومینیوم است. از همین رو طول عمر پایین ‌تری نسبت به دسته آکاردئونی دارند.

مدل آکاردئونی در ارتفاع از ثبات بالایی برخوردار بوده و دچار نوسان نمی‌شوند. اما این مدل به دلیل سبک بودن در ارتفاع نوسان دارند. ظرفیت این بالابر نفری پایین است و معمولا برای حمل یک نفر مناسب هستند. البته در برخی از مدل‌های جدید سعی شده تا این اشکالات برطرف شوند.

اما ابعاد بزرگ آن‍ها به نسبت ظرفیت قابل حملشان در مقایسه با بالابر نفری آکاردئونی نقطه ضعف آن‌ها است. نیروی این بالابر‌ها بوسیله باتری و یا برق تک فاز شهری تامین می‌شود. مدل دستی این بالابر نیز همچون بالابر نفری آکاردئونی برای مکان‌هایی که احتمال آتش سوزی و انفجار وجود دارد مناسب است.

2- بالابر نفری ستونی عمودبر: این بالابرها از فولاد ساخته شده‌اند. از همین رو در ارتفاع دچار نوسان نمی‌شوند و طول عمر و ظرفیت آن‌ها نیز بالا است. این بالابر نفری خودکششی بوده و قابلیت حرکت در ارتفاع بدون نیاز به جک جانبی را دارا هستند. انرژی این بالابرها از طریق برق شهری و یا باتری تامین می‌شود.

بالابر نفری ستونی

بوم لیفت خودکششی:

از این بالابر نفری برای مکان‌هایی استفاده می‌شود که می‌خواهند به ارتفاع بسیار بالا دسترسی داشته به طوری که بالابر آکاردئونی و ستونی مناسب نیستند. علاوه بر این، این بالابر دسترسی افقی به مکان‌های مورد نظر را نیز فراهم می‌کند.

برای تامین انرژی این بالابرها از برق شهری، بنزین و گازوئیل استفاده می‌شود. این بالابرها قادر هستند با سرعت کم در مسافت‌های کوتاه حرکت کند. برخی از این بالابرها در حالی که در ارتفاع قرار دارند می‌توانند بدون نیاز به جک تثبیت کننده بر روی زمین با شیب مجاز حرکت کنند.

این ویژگی سبب شده تا این بالابر سرعت عملکرد بالایی نسبت به مدل‌های مشابه خود داشته باشد. بوم لیفت های خود کششی به صورت مفصلی-تلسکوپی و تلسکوپی تولید می شوند. مدل های مفصلی-تلسکوپی مانورپذیری بالاتری داشته و تا حداکثر ۴۳ متر دسترسی و قابلیت پل زنی ایجاد می‌کنند. بالابرهای خودکششی تلسکوپی از ارتفاع بیشتری پشتیبانی می‌کنند و حد اکثر تا ۶۰ متر ارتفاع را پشتیبانی می‌کنند.

بالابر نفری قابل یدک:

از این بالابر نفری برای جا به جایی در مسافت‌های طولانی استفاده می‌شود. مزیت این بالابر نصب موقتی آن است. در بعضی مواقع تنها برای انجام پروژه‌ای خاص از آن استفاده می‌شود.

امکان استفاده از این بالابر نفری در فضای داخلی و خارجی بدون نیاز به استفاده از خودروهای سنگین برای یدک کردن آن‌ها وجود دارد. بالابر قابل یدک انواع مختلفی دارد. نوع آکاردئونی آن دسترسی عمومی را فراهم کرده و بوم لیفت قابل یدک برای دسترسی افقی و عمودی مناسب است.

بالابر نفری عنکبوتی:

این بالابرها می‌توانند از شیب و پله و سطوح شنی و خاکی بالا بروند. در حالت بسته عرض و ارتفاع کمی دارند. وجه تمایز این بالابر نفری قابلیت هم تراز کردن خود در سطوح شیب دار است. که سبب شده برای محیط‌های داخلی و خارجی گزینه مناسبی باشند.

این بالابر تا ارتفاع 42 متر را پشتیبانی کرده و با برق تک فاز، سه فاز، بنزین و باتری کار می‌کنند. دارای دو مدل تلسکوپی و مفصلی-تلسکوپی هستند. موتور تعبیه شده در آن منجر شده تا بتوانند بر روی زمین جا به جا شوند.

بالابرعنکبوتی

بالابر نفری کامیونی:

تمام بالابرهای آکاردئونی و بوم لیفت‌ها را می‌توانند بر روی آن نصب کنند. انرژی این بالابرها از خودروی در حال حمل آن تامین می‌شود. نوع خودرو  بر اساس ارتفاع و وزن بالابر انتخاب می‌شود.

کامیون باید متناسب با وزن بالابر باشد تا تعادل بالابر در هنگام ارتفاع گرفتن حفظ شود. دارای بازوی مفصلی و تلسکوپی هستند که به آن‌ها قدرت مانور بالاتری می‌دهد. از دیگر مزایا این بالابر نفری سرعت کاربری بالای آن است.

از این بالابرها برای زیباسازی، تعمیرات، شست و شو، رنگ آمیزی، نصب و نگهداری تجهیزات و … استفاده می‌شود.

یکی از مکان‌هایی که این بالابر بسیار کاربرد دارد، خدمات امداد و آتش نشانی است. بالابرهای کامیونی تلسکوپی دارای بازوهایی هستند که مانند دوربین های تلسکوپی قدیمی در داخل هم حرکت می کنند و با باز شدن آن ها سبد جابجا می شود. از ارتفاع 7 الی 100 متر را نیز پشتیبانی می‌کنند.

 

 

از دیگر محصولات صنعت ماشین :

شرکت صنعت ماشین با بیش از 10 سال سابقه افتخار فروش محصولات دیگری از جمله  جک پالت، جرثقیل سقفی، لیفتراک،خرید استاکر، بالابر ثابت، سازه جرثقیل سقفی ، بالابر نفری ، بالابرتعویض روغن، اجاره لیفتراک، لیفتراک دستی، تعمیر لیفتراک، استاکر با بهترین کیفیت برای مشتریان خود دارد.

Summary
product image
Author Rating
1star1star1star1star1star
Aggregate Rating
no rating based on 0 votes
Brand Name
شرکت صنعت ماشین
Product Name
بالابر نفری